Normen en Waarden

Spelers, begeleiders, publiek en vrijwilligers gaan respectvol met elkaar om.

De scheidsrechter heeft altijd gelijk. Spelers, begeleiders van SV Graftdijk en ouders bemoeien zich niet met de beslissing van een scheidsrechter. Alleen de aanvoerder mag de scheidsrechter om een verklaring vragen.

Publiek bemoeit zich niet met de wedstrijd. Aanmoedigen mag, maar het publiek bemoeit zich nooit met de coaching van de trainer of begeleider. Bij F- en E-pupillen wedstrijden staat het publiek langs de zijlijnen en niet op de middellijn.

Spelers die worden bestraft met een gele, rode of tijdstraf accepteren dat. Na een directe rode kaart wordt altijd de vereiste verklaring voor de KNVB / NHV als een ernstig feit beoordeeld en hierop staan hoge boetes. Boetes worden betaald door de speler of het team dat de boete krijgt.

Na afloop van de wedstrijd en de training wordt de kleedkamer weer netjes achtergelaten door de teams. De douches zijn niet bedoeld om je vuile voetbalkleding uit te spoelen. Denk milieubewust en douche kort!

Er wordt in de voorgeschreven SV Graftdijk clubkleuren gespeeld. Alleen als de tegenstander in hetzelfde shirt speelt, kan hiervan worden afgeweken. De vereniging zorgt dan voor een reserveshirt.

Natuurlijk gaan we na afloop gezellig de kantine in. Breng uw lege kopjes en glaswerk ook weer even terug naar de bar. Dat scheelt de vrijwilligers weer veel werk. Buiten de kantine mag alleen op het terras alcohol worden genuttigd. Dus niet langs de lijn! Er mag geen glaswerk buiten de kantine worden meegenomen.

Leden van SV Graftdijk die zich niet aan onze normen en waarden weten te houden, worden hierop aangesproken en riskeren een schorsing. Publiek dat zich misdraagt wordt verzocht het complex te verlaten. Het bestuur kan zelfs, volgens de statuten, tot royement beslissen.

Iedere ouder of lid van SV Graftdijk is verplicht om vrijwilligerswerk te verrichten. Dit kan door je aan te melden voor vrijwilligerswerk. Anders wordt je hiervoor ingedeeld.